A html5jatekok.hu az alábbi, HTML5 játékprogramíró versenyt hirdeti meg középiskolás diákok számára, amellyel azt a célt tűztük ki, hogy segítsük a gazdag, HTML5 alkalmazás fejlesztés kultúrájának elterjedését hazánkban. A verseny során a szakmailag legjobb három játékot, a Facebook-on legnépszerűbb játékot, és a legtöbb versenyző diákot ajánló tanárt értékes tárgynyereménnyel jutalmazzuk.
A verseny feltételei:
- A versenyen részt vehet bármely, 2011. novemberében nappali tagozatos, magyarul tudó középiskolás diák (beleértve a határon túli magyar középiskolákat is).
- A feladat: egy működőképes, legalább 1 játszható pályát tartalmazó játék készítése HTML5-ben és annak publikálása a http://html5jatekok.hu oldalon, NJSZT kategória alatt. Technológiai feltételek lentebb találhatóak!
- A verseny időtartama: a beadási határidőt meghosszabbítottuk 2012.02.15-ig
- Eredményhirdetés: 2012.02.17
Nyeremények:
- Egy négytagú zsűri a beérkezett pályamunkákból az általa legjobbnak ítélt három játékot egy-egy Nokia Lumia 710-es készülékkel jutalmazza (feltételeket lentebb találsz).
- A html5jatekok oldalra beküldött játékok közül a legtöbb Facebook Like-ot kapó egy XBOX-360 játékkonzolt kap Kinecttel.
- Az a középiskolai tanár, akinek a legtöbb diákja publikál érvényes, és az oldal szabályainak megfelelő játékot a http://html5jatekok.hu oldalra egy Nokia Lumia 800-as készüléket kap.
Diák vagyok, hogyan versenyezzek:
- Kérj egy ingyenes fejlesztőeszközt a mic (kukac) microsoft (pont) hu e-mail címen (amennyiben Visual Studio-ban akarod elkészíteni a játékodat).
- Töltsd le a HTML5 fejlesztői indulókészletet az alábbi címről (az 53. oldaltól kezdődik a HTML5 rész): Internet Explorer 9 a zsebben.pdf
- Olvasd el a html5jatekok.hu oldalon lévő példaalkalmazás fejlesztésének leírását.
- Fejleszd le a saját játékodat, ami megfelel a Technológiai feltételek szekcióban leírtaknak. (minél hamarabb fejleszted le a játékodat, annál nagyobb esélye van, hogy a legtöbb Facebook like-ot kapja)
- Publikáld az alkalmazásodat a http://html5jatekok.hu oldalon 2012.01.30-ig. (ne felejtsd el megnevezni azt a tanárodat, akitől hallottál a versenyről: ennek módjáról a Technológiai feltételek szekcióban tájékozódhatsz.)
- A publikáláskor az NJSZT kategóriába nevezd a játékodat, mert csak így startolhatsz rá a nyereményekre.
- A publikált játékodat népszerűsítsd a Facebook-on, hogy minél több Like-ot kapjon.
- Az eredményhirdetés 2012.02.17-én lesz. Mindenkit, aki érvényes játékot publikált e-mailben fogunk kiértesíteni, illetve a nyertesek nevét ezen az oldalon fogjuk közzé tenni.
Tanár vagyok, hogyan tudok versenyzőt ajánlani:
- Amikor a diák közzéteszi a játékát a http://html5jatekok.hu oldalon, akkor a beküldendő .zip fájlban meg kell adnia az Ön nevét és email címét. Kérem ügyeljen arra, hogy minden Ön által értesített diák ezt megtegye.
- Az a középiskolai tanár, akinek a legtöbb diákja publikál érvényes, és az oldal szabályainak megfelelő játékot a http://html5jatekok.hu oldalra egy Nokia Lumia 800-as készüléket kap.
Technológiai feltételek:
- Egyetlen zip fájlban kell feltölteni a kész játékot.
- A zip fájlba legyen egy info.txt, amibe írd bele (ha volt) az ajánló tanárod nevét, e-mail címét, és az iskolátok nevét.
- A zip-ben bármilyen mappa lehet, de a gyökérben kell lennie egy index.html fájlnak, ami magát a játékot tartalmazza. Ebben a fájlban semmilyen más látszódó elem nem lehet a canvason kívül.
- A zipben lévő fájlok és mappák neveiben csak az angol ABC betűi és a . (pont) valamit a – (kötőjel) szerepelhet. Tehát ne használj szóközt, kettőskeresztet, vagy más speciális karaktert.
- Az index.html fájlban lévő canvas mérete pontosan 800×500 pixel legyen.
- A zip-ben a következő kiterjesztésű fájlok lehetnek: bmp, css, eot, gif, htm, html, jpg, jpeg, js, mp3, ogg, png, ttf, txt, wav, xml, woff, svg.
- A zip fájl mérete legfeljebb 15 MB lehet.
- Fontos dolog még, hogy az oldalon a feltöltött játékok egy iframe-be ágyazva jelennek meg, ezért ha például főnök gombot szeretnénk beállítani, akkor az átirányításnál ügyelni kell arra, hogy ne az iframe-be töltsük be a főnök-oldalt. Ezt a problémát könnyen elkerülhetjük, ha az onkeydown eseménykezelő megfelelő részében a következő kódrészlet mintájára valósítjuk meg az átirányítást: window.top.location.href = „http://…”;
- Update (2011.12.05): Mivel sokan kérdeztétek ezért külön leírjuk ide is: a játéknak plugin (flash, silverlight stb.) telepítése nélkül futnia kell IE-ben.
Hol kérhetek segítséget?
- Kérdéseidet az alábbi fórumban teheted fel: HTML5 és IE9 technológiai fórum
További cikkek a rovatban
Komplex digitális K+F fejlesztések pályázat – DIMOP Plusz-1.1.2/C-24
Vállalati digitális K+F fejlesztések pályázat – DIMOP Plusz-1.1.2/B-24
Digitális termék-innovációs fejlesztések pályázat – DIMOP Plusz-1.1.2/A-24
Start a jövőért – a TESCO pályázata helyi projektek támogatására (X)
Több köt össze, mint ami elválaszt -kreatív pályázat középiskolásoknak
FLEX középiskolai ösztöndíj pályázat
A Római Akadémia képzőművészeti ösztöndíja pályázat
Pályázat a Pege Aladár parkban elhelyezendő képzőművészeti alkotás tervének és makettjének elkészítésére
Pezsgő design és megjelenés grafikai pályázat
Vadmacska kreatív pályázatok
Leleményes Korea – Avagy mire jó egy gyümölcs, azontúl, hogy finom rajzpályázat
Amiért érdemes élni…fotópályázat
A digitális terek elérhetőségének és a hátrányos helyzetű csoportok digitális kompetenciájának fejlesztése pályázat
Pannónia Tehetségprogram Ösztöndíj
Deák Ferenc Ösztöndíj
Nyári diákmunka pályázat
Kukába az élelmiszerpazarlással plakáttervező pályázat
Pepita ösztöndíj egyetemi és főiskolai hallgatók
Pályázat népismereti filmszemlére
ART-RAVALÓ pályázat művészeti projektben való részvételre
Előhívott értékek – épített örökségünk a fiatalok szemével- fotópályázat diákoknak
VI. EUniWell magvető finanszírozási projekt – pályázat egyetemi és társadalmi jóllétet növelő projektek megvalósítására
Nagyelőadó pályázat
Nosztalgia autóbusz-dekorációs pályázat